Mezuniyet Öncesi
| |
Prof. Dr. Ümit Dilber MUTLU | Prof. Dr. Mehmet Şükrü SEVER |
Eğitimden Sorumlu Dekan Yardımcısı Öğrenim Koordinatörü | Yardımcı Öğrenim Koordinatörü Dönem 4, 5, 6 |
| | |
Prof. Dr. Fatma SAVRAN OĞUZ | Prof. Dr. Ayşin KALE | Prof. Dr. Hasan KUDAT |
Dönem 1 Koordinatörü | Dönem 2 Koordinatörü | Dönem 3 Koordinatörü |
| | | |
Prof. Dr. Aytaç ÖNCÜL | Prof. Dr. Arif Atahan ÇAĞATAY | Prof. Dr. Zeki KILIÇASLAN |
|
Dönem 4 Koordinatörü | Dönem 5 Program Sorumlusu | Dönem 6 Program Sorumlusu |
Tıp Öğrenimi Ana Komisyonu; Dekan yardımcısı, bölüm başkanları, öğrenim koordinatörü, öğrenci işleri koordinatörü, dönem koordinatörleri, tıp eğitimi anabilim dalı başkanı, ölçme değerlendirme koordinatörü, seçmeli ders koordinatörleri ile bir önceki dönemin dekan yardımcısı, öğrenim koordinatörü ve öğrenci işleri koordinatöründen oluşan ve 6 yıllık tıp öğrenim programının hedeflere uygun olarak planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi ile değişiklik önerilerini geliştirmekten sorumlu olan komisyondur.
Bu komisyon düzenli olarak her 15 günde bir 1 saatlik toplantı yaparak, öğrenci dilekçeleri, eğitim programı ve faaliyetleri ile ilgili sorunlara acil ve yerinde çözüm bulmaktadır. TÖAK kısa dönem sorunların yanı sıra eğitimin yeniden yapılandırılması için çalışmalarına devam etmektedir.
TÖAK’ın görevleri şunlardır:
a) İstanbul Tıp Fakültesi’nde mezuniyet öncesi eğitim için temel ilke ve hedefleri belirlemek;
b) Bu ilke ve hedeflerin dilim ve dönemler düzeyinde yaşama geçmesi için insan gücü ve alt yapı gereksinimlerini planlamak, karşılanması için Dekanlığa öneride bulunmak;
c) Akademik takvimi belirlemek;
ç) Dönem koordinatörleri tarafından sunulan dönem programlarını gözden geçirip son şeklini vererek Fakülte Kurulunun onayına sunmak;
d) Her eğitim-öğretim yılında en az dört kez toplanarak eğitimin teorik ve uygulamalı boyutları ile akademik takvim üzerine yerleştirilmesini değerlendirmek ve 6 yıllık bir süreç için koordinasyonu sağlamak;
e) Dilim ya da dönemler için dönem koordinasyon kurullarından gelen değişiklik önerilerini karara bağlamak;
f) Eğitim sürecini bütünüyle takip edip gerekli kararları alarak Dekanlığa sunmak; g) Program Değerlendirme Alt Kurulu’nun bulgu ve önerilerine dayanarak 6 yıllık program için gerekli değişiklik önerilerini dönem koordinatörlerine iletmek;
ğ) Öğrenci dilekçelerini değerlendirerek ilgili kurullara tavsiyede bulunmak.
TÖAK Üyeleri
İstanbul Tıp Fakültesi Türkçe Tıp Programı
İstanbul Tıp Fakültesi İngilizce Tıp Programı
Üst düzeyde insani değerlerle donanmış, eğitimi boyunca iyi bir hekim olmak için gerekli olan bilgi, beceri ve yetkinliklerle bezenmiş, toplumun ihtiyaçlarını karşılamak ve bilim dünyasına katkıda bulunmak amacı ile evrensel ölçekte bilgi üreten veya üretilen bilgiyi kullanabilen, sahip olduğu evrensel bilgi birikimini analiz ve sentez ederek kullanabilen, koruyucu hekimliği ve toplum sağlığını ön planda düşünerek çözüm üretebilen, teşhis ve tedavi konusunda yetkinlikleri tam olan, yaşam boyu eğitim sürecini devam ettirerek bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip eden, iletişim becerileri yüksek, empati kurabilen, çağdaş, etik kurallara uyan, bireysel ve grup halinde kaliteli iş üretebilme yeteneğine sahip, insan haklarına ve çevreye saygılı, ülkenin sağlık sorunlarını ve politikalarını takip eden, en doğru bilgiye en kısa zamanda ulaşabilme becerisine sahip hekimler yetiştiren bir programdır.
Bu genel amaca varmak üzere AKSİS otomasyon sistemi program müfredat formunda İstanbul Tıp Fakültesinin genel kazanım hedefleri bilgi, beceri ve yetkinlikler olarak tanımlanmıştır:
Bilgi:
1. Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; lisans düzeyinde, sağlık alanıyla ilgili kavramları ve kavramlararası ilişkileri kavrar ve sağlık alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
Beceri:
1. Lisans düzeyinde alana özgü edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve olgusal bilgileri, insan sağlığını korumak ve geliştirmek için kullanır.
2. Program yeterlilikleri çerçevesinde edindiği deneyime dayanarak bireylerin sağlık sorunlarını tanımlayabilir, hastalıklara tanı koyabilir ve tedavilerini düzenleyebilir, koruma ve izlem etkinliklerini uygun biçimde düzenleyebilir.
3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programında yer alan çekirdek hastalıklar ve temel hekimlik uygulamalarının tamamını en az UÇEP de tanımlanan düzeylerde yapabilir.
4. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
5. Sağlık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
6. Öğrenme gereksinimlerini ve öğrenme kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
7. Birinci basamak sağlık hizmeti veren bir kurumu idari, mali ve hukuki gereklere uygun biçimde yönetebilir.
Yetkinlikler:
1. Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2. Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
3. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
4. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
5. Tüm mesleki etkinliklerini yalnız ve yalnızca hastasının ve toplumun sağlığını geliştirmek ve korumak motivasyonuyla yürütür.
6. Bir sağlık çalışanı olarak kendi sağlığı ve esenliğini korur, bir çalışan olarak haklarını kullanır.
Başkan – Prof. Dr. Nilgün Sema GENÇ
08.02.2011 tarihinde alınan bir kararla Prof. Dr. Tevfik Ecder’in Koordinatörlüğünde oluşturulan Kurul, Ölçme Değerlendirme Koordinatörü ile dönem koordinatörleri, TEAD Başkanı, her dilimdeki sınav koordinatörleri (temel ve klinik bilimler alan temsilcileri), öğrenci işleri koordinatörü ve öğrenim koordinatöründen oluşmaktadır. Ölçme Değerlendirme Koordinatörlüğü’ne 2014 yılında Doç. Dr. Ayşe Palanduz, 2015 yılında Prof. Dr. Nilgün Sema GENÇ atanmıştır.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME KURULU | ||||
1. ÖLÇME DEĞERLENDİRME KOORDİNATÖRÜ | PROF. DR. NİLGÜN SEMA GENÇ | |||
Dönem 1 | PROF. DR. SEYHUN SOLAKOĞLU | |||
Dönem 2 | DOÇ. DR. HANDAN AKÇAKAYA | |||
Dönem 3 | DOÇ. DR. BAHAR ARTIM ESEN | |||
Dönem 4 | DOÇ. DR. AYŞE KUBAT ÜZÜM | |||
Dönem 5 | DOÇ. DR. ASLI GELİNCİK | |||
2. ÖĞRENİM KOORDİNATÖRÜ | PROF. DR. ÜMİT DİLBER MUTLU | |||
3. ÖĞRENCİ İŞLERİ KOORDİNATÖRÜ | PROF. DR. MELİH AKTAN | |||
4. DÖNEM KOORDİNATÖRLERİ | ||||
Dönem 1 | PROF. DR. FATMA SAVRAN OĞUZ | |||
Dönem 2 | PROF. DR. AYŞİN KALE | |||
Dönem 3 | PROF. DR. HASAN KUDAT | |||
Dönem 4 | PROF. DR. AYTAÇ ÖNCÜL | |||
Dönem 5 | PROF. DR. ARİF ATAHAN ÇAĞTAY | |||
Dönem 6 | PROF.DR. ZEKİ KILIÇASLAN | |||
5. TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI BAŞKANI | PROF. DR. ZEYNEP SOLAKOĞLU | |||
6. DİLİM SINAV KOORDİNATÖRLERİ | ||||
DİLİMLER | TEMEL BİLİM | KLİNİK BİLİM | ||
1 | Tıbba Merhaba | DOÇ. DR. KEMALETTİN KOLTKA | DOÇ. DR. HAKAN ERTİN | |
2 | Tıbbi Bilimlere Giriş | PROF. DR. SEYHUN SOLAKOĞLU | PROF. DR. SEMA GENÇ | |
3 | Hayatın evreleri | PROF. DR. IŞIL ALBENİZ | DOÇ. DR. İBRAHİM KALELİOĞLU | |
4 | Hareket | PROF. DR. BÜLENT AHISHALI | DOÇ. DR. MİNE KARAGÜLLE | |
5 | Kan ve Lenfoid | PROF. DR. GÜHER S. DİRESKENELİ | PROF. DR. PINAR YAMANTÜRK ÇELİK | |
6 | Dolaşım | PROF. DR. MÜGE DEVRİM ÜÇOK | PROF. DR. AYTAÇ ÖNCÜL | |
7 | Solunum | DOÇ. DR. HANDAN AKÇAKAYA | PROF.DR. GÜLFER OKUMUŞ | |
8 | Sindirim | PROF. DR. ÖZDEN BORAL | PROF.DR. KADİR DEMİR | |
9 | Metabolizma | PROF. DR. SELDAĞ BEKPINAR | PROF. DR. GÜLDEN GÖKÇAY | |
10 | Endokrin | DOÇ. DR. ATİLLA USLU | PROF. DR. REFİK TANAKOL | |
11 | Ürogenital ve Üreme | PROF. DR. SEMRA ABBASOĞLU | DOÇ. DR. HALİL YAZICI | |
12 | Sinir, Duyu | DOÇ. DR. HANDAN AKÇAKAYA | DOÇ. DR. ARZU ÇOBAN | |
13 | Semiyoloji | DOÇ. DR. AYŞE KUBAT ÜZÜM | DOÇ. DR. ALEV YILMAZ | |
14 | Sistem patolojilerine giriş | PROF. DR. ŞENGÜL DERBENTLİ | PROF. DR. IŞIN KILIÇASLAN | |
15 | DİKEY KORİDORLAR | PROF. DR. ZEYNEP SOLAKOĞLU |
Dilim Sınav Koordinatörlerinin Görevleri
Ölçme Değerlendirme Kurulu, mezuniyet öncesi eğitimin amaçlarına uygun biçimde düzenlenmesi, yürütülmesi, sınavların niteliğinin geliştirilmesi ve mezuniyet öncesi programın değerlendirilmesinden sorumludur. Üyeleri kendi aralarında iş bölümü yaparak Program Değerlendirme Alt Kurulu ile Ölçme Araçlarını ve Sınavları Geliştirme Alt Kurulu’nu oluştururlar.
Alt Kurul Üyeleri
Alt Kurul üyeleri şunlardır:
Program Değerlendirme Alt Kurulu: (2015-16)
Prof. Dr. Zeynep Solakoğlu
Prof. Dr. Şengül Derbentli
Prof. Dr. Pınar Yamantürk Çelik
Prof. Dr. Işıl Albeniz
Prof. Dr. Rian Dişçi
Prof. Dr. Arın Namal
Prof. Dr. Güler Bahadır
Doç. Dr. Handan Akçakaya
Tıp Öğrenimi Ana Komisyonu (TÖAK)
Tıp Öğrenimi Ana Komisyonu; Dekan yardımcısı, bölüm başkanları, öğrenim koordinatörü, öğrenci işleri koordinatörü, dönem koordinatörleri, tıp eğitimi anabilim dalı başkanı, ölçme değerlendirme koordinatörü, seçmeli ders koordinatörleri ile bir önceki dönemin dekan yardımcısı, öğrenim koordinatörü ve öğrenci işleri koordinatöründen oluşan ve 6 yıllık tıp öğrenim programının hedeflere uygun olarak planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi ile değişiklik önerilerini geliştirmekten sorumlu olan komisyondur.
Bu komisyon düzenli olarak her 15 günde bir 1 saatlik toplantı yaparak, öğrenci dilekçeleri, eğitim programı ve faaliyetleri ile ilgili sorunlara acil ve yerinde çözüm bulmaktadır. TÖAK kısa dönem sorunların yanı sıra eğitimin yeniden yapılandırılması için çalışmalarına devam etmektedir.
TIP ÖĞRENİMİ ANA KOMİSYONU | |
Prof. Dr. Ümit Dilber MUTLU | Dekan Yardımcısı Öğrenim Koordinatörü |
Prof. Dr. Adnan ÖZTÜRK | Temel Bilimler Bölüm Başkanı |
Prof. Dr. Hasan Orhan ZİYLAN | Cerrahi Tıp Bilimleri Bölüm Başkanı |
Prof. Dr. Şükrü PALANDUZ | Dahili Tıp Bilimleri Bölüm Başkanı |
Prof. Dr. Mehmet ŞÜKRÜ SEVER | Yardımcı Öğrenim Koordinatörü (Dönem 4-5-6) |
Prof. Dr. Zeynep SOLAKOĞLU | Tıp Eğitimi AD Başkanı |
Prof. Dr. Nilgün Sema GENÇ | Ölçme ve Değerlendirme Kurulu Başkanı |
Prof. Dr. Fatma SAVRAN OĞUZ | Dönem 1 Koordinatörü |
Prof. Dr. Ayşin KALE | Dönem 2 Koordinatörü |
Prof. Dr. Hasan KUDAT | Dönem 3 Koordinatörü |
Prof. Dr. Aytaç ÖNCÜL | Dönem 4 Koordinatörü Seçmeli Ders koordinatörü |
Prof. Dr. Atahan ÇAĞATAY | Dönem 5 Koordinatörü |
Prof. Dr. Zeki KILIÇASLAN | Dönem 6 Koordinatörü |
Prof. Dr. Işıl ALBENİZ | Seçmeli Ders koordinatörü |
Prof. Dr. Melih AKTAN | Öğrenci İşleri Sorumlu Öğretim Üyesi |
EĞİTİM ÇALIŞTAYI
Eğitim Çalıştayı Üyeleri ve Faaliyetleri
- Tıp Öğrenimi Ana Komisyonu Üyeleri
- Dilim Koordinatörleri ve Ölçme Değerlendirme Koordinatörleri
- Gönüllü öğretim üyeleri
- Öğrenci Temsilcileri
- Öğrenci işleri şefi
- Eğitim sekreteri
İlk toplantısını 14.10.2014 tarihinde gerçekleştiren Eğitim Çalıştayı, Tıp Öğrenimi Ana Komisyonu Üyeleri, Dilim ve Ölçme Değerlendirme Koordinatörlerinin katılımıyla “Eğitimde güçlü yönlerimizi nasıl öne çıkarabiliriz? ve “Eğitimde geliştirilmesi gereken yönlerimizi nasıl geliştirebiliriz?” hedefiyle çalışmalarına başladı.
Katılan üyeler aşağıda belirtildiği gibi 5 ana başlık altında güçlü yanlar ve geliştirilmesi gereken yönler çerçevesinde küçük grup çalışması yaptı.
- İstanbul Tıp Fakültesindeki mezuniyet öncesi eğitimde kullanılan yöntemler (metodlar)
- İstanbul Tıp Fakültesindeki mezuniyet öncesi eğitimde kullanılan ölçme değerlendirme süreçleri
- Tıp Fakültesindeki mezuniyet öncesi eğitimin içeriği (müfredat)
- Tıp Fakültesindeki mezuniyet öncesi eğitimi destekleyen, bir çekim alanı oluşturan boyutuyla araştırma alanı
- Tıp Fakültesindeki mezuniyet öncesi eğitimi destekleyen, bir çekim alanı oluşturan boyutuyla hizmet alanı
Yapılan çalışmalar sonucu bir eylem planlı oluşturuldu.
Çalıştay ikinci toplantısını 11.11.2014 tarihinde yaparak katılan üyelerin önerilerini değerlendirdi ve bir önceki eylem planında yapılabilecekleri gözden geçirdi.
Sunulan önerilerde yer alan “Araştırma projeleri komisyonu oluşturulması ve araştırma projesi olan tüm öğrencilerin araştırmalarını belgeleyerek bu komisyona başvurması ile ilgili madde TÖAK’a (Tıp Öğrenimi Ana Komisyonu) sunulmasına karar verildi.
TÖAK’ın uygun görmesi üzerine Araştırma Eğitimi Komisyonu (AREK) kuruldu.
27.01.2015 tarihinde yapılan 3.toplantıda öğrenci temsilcileri ve gönüllü öğrencilerin katılımıyla, İTF’nin kısa tanıtım filmlerinin yapılması, İTF TV ve resmi facebook sayfası gibi farklı fikirler öne sürüldü.
Ayrıca 1. Sınıf Öğrencilerine memnuniyet anketi yapılması planlandı.
Çalıştay ayda bir rutin toplantılarını yapacak ve oluşturulan Eylem Planı ve yeni önerilerle çalışmalarına devam edecek.
Çalışma Fotoğrafları
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME EĞİTİMİ KOMİSYONU Güncellenecek
Eğitim çalışmalarında ana yapıya uygun olarak; dilim içeriğini öğrenim amaç ve hedefleri ve çekirdek eğitim programı açısından değerlendirerek oluşturmak, teorik ve uygulamalı dersleri takvime yerleştirerek tüm katılımcıların görüş ve katkısını almak, dilim sınavları için öneri geliştirmek üzere Temel Bilim (TB) ve Klinik Bilimlerden (KB) olmak üzere 2 öğretim üyesinin Dekanlık tarafından görevlendirilmesi üzerine oluşturuldu.
İlgili dilimde içeriğin, ders programının, sınavın planlanması ve yürütülmesi için gerekli işbirliklerin düzenlenmesinden sorumlu, dilim koordinasyon kurulu tarafından üç yılda bir, biri temel bilimler ve biri klinik bilimler alanlarından seçilen iki öğretim üyesidir.
Dilimler ve Koordinatörleri
DİLİMLER | KOORDİNATÖRLER | ||
TEMEL BİLİM | KLİNİK BİLİM | ||
1 | Tıbba Merhaba | DOÇ. DR. HAKAN ERTİN | PROF. DR. TÜLAY ÖZKAN SEYHAN |
2 | Tıbbi Bilimlere Giriş | PROF. DR. FATMA SAVRAN OĞUZ | PROF. DR. GÜLDEN GÖKÇAY |
3 | Hayatın evreleri | DOÇ. DR. ÇİĞDEM KEKİK ÇINAR | PROF. DR. GÜLBİN GÖKÇAY |
4 | Hareket | PROF. DR. ADNAN ÖZTÜRK | DOÇ. DR. FUAT BİLGİLİ |
5 | Kan ve Lenfoid | PROF. DR. AYTÜL UYAR | DOÇ. DR. SERAP KARAMAN |
6 | Dolaşım | PROF. DR. MÜGE DEVRİM ÜÇOK | PROF. DR. TANER GÖREN |
7 | Solunum | PROF. DR. ŞULE TAMER | PROF. DR. ZEKİ KILIÇASLAN |
8 | Sindirim | PROF. DR. GÜLAY ÜZÜM | PROF. DR. FİLİZ AKYÜZ |
9 | Metabolizma | PROF. DR. PERVİN VURAL | PROF. DR. KUBİLAY KARŞIDAĞ |
10 | Endokrin | PROF. DR. BEYHAN ÖMER | PROF. DR. FİRDEVS BAŞ |
11 | Ürogenital ve Üreme | PROF. DR. NEZAHAT GÜRLER | DOÇ. DR. TAYFUN MEVLÜT OKTAR |
12 | Sinir, Duyu | DOÇ.DR. AYŞİN KALE | DOÇ. DR. ELİF ORHAN KOCASOY |
13 | Semiyoloji | PROF. DR. HASAN KUDAT – DOÇ. DR. ALEV YILMAZ | |
14 | Sistem patolojilerine giriş | PROF. DR. DİLEK YILMAZBAYHAN, PROF. DR. NURHAN ENGİNAR | |
15 | DİKEY KORİDORLAR | ||
| Nitelikli Hekimlik Eğitimi | PROF. DR. GÜLER BAHADIR | |
| Bilgilenme ve bilişim | PROF. DR. RİAN DİŞÇİ – DOÇ. DR. AHMET DİRİCAN | |
| Etik ve hukuk | PROF. DR. ARIN NAMAL – DOÇ. DR. HAKAN ERTİN |
Eğitim Çatısını Görüntülemek İçin TIKLAYINIZ