ReferenceError: Can't find variable: globalThis https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=G-V9HQ9RVE4S:167 TypeError: null is not an object (evaluating 'n.style') https://service-cms.istanbul.edu.tr/api/webclient/js?site=DF4A4E4951DF4021BAAC0BC862CA5CCB:1 in toggleBackTopVisibility Error: [ng:areq] Argument 'CbotController' is not a function, got undefined http://errors.angularjs.org/1.5.3/ng/areq?p0=CbotController&p1=not%20a%20function%2C%20got%20undefined assertArg@https://istanbultip.istanbul.edu.tr/js/vendor-21e2c57158.min.js:18988:91 assertArgFn@https://istanbultip.istanbul.edu.tr/js/vendor-21e2c57158.min.js:18998:12 $controller@https://istanbultip.istanbul.edu.tr/js/vendor-21e2c57158.min.js:27147:20 setupControllers@https://istanbultip.istanbul.edu.tr/js/vendor-21e2c57158.min.js:26282:45 nodeLinkFn@https://istanbultip.istanbul.edu.tr/js/vendor-21e2c57158.min.js:26080:48 compositeLinkFn@https://istanbultip.istanbul.edu.tr/js/vendor-21e2c57158.min.js:25477:23 publicLinkFn@https://istanbultip.istanbul.edu.tr/js/vendor-21e2c57158.min.js:25357:45 https://istanbultip.istanbul.edu.tr/js/disabled-app-5541d1dbcb.min.js:1:29366 processQueue@https://istanbultip.istanbul.edu.tr/js/vendor-21e2c57158.min.js:32901:30 https://istanbultip.istanbul.edu.tr/js/vendor-21e2c57158.min.js:32917:39 $eval@https://istanbultip.istanbul.edu.tr/js/vendor-21e2c57158.min.js:34169:28 $digest@https://istanbultip.istanbul.edu.tr/js/vendor-21e2c57158.min.js:33985:36 $apply@https://istanbultip.istanbul.edu.tr/js/vendor-21e2c57158.min.js:34277:31 done@https://istanbultip.istanbul.edu.tr/js/vendor-21e2c57158.min.js:28598:53 completeRequest@https://istanbultip.istanbul.edu.tr/js/vendor-21e2c57158.min.js:28796:15 requestLoaded@https://istanbultip.istanbul.edu.tr/js/vendor-21e2c57158.min.js:28737:24 undefined https://istanbultip.istanbul.edu.tr/js/vendor-21e2c57158.min.js:30568 İstanbul Üniversitesi| İstanbul Tıp Fakültesi

Misyon ve Vizyon

MİSYONUMUZ
Günün ve teknolojinin olanaklarını kullanarak ulusal ve uluslararası kabul görmüş standartlara uygun, dünya vatandaşı olan, ülkemize ve insanlığa yararlı bilgi üreten, bütüncül yaklaşımı benimsemiş, temel bilgiyi ve davranış bilimlerini de entegre ederek bilimsel etik değerlere bağlı hekimler yetiştirmek ve nitelikli sağlık hizmeti sunan öncü bir kurum olmaktır. 

VİZYONUMUZ
Tarihsel birikiminin verdiği güç ile çağın teknolojik imkanlarını da kullanarak tıp eğitiminde, bilimsel araştırmalarda ve sağlık hizmeti sunumunda öncü, sosyal sorumluluğu gözeten, sağlık politikasında belirleyici, uluslararası tanınır ve saygın kurum kimliğini geliştirerek sürdürmektir.


İstanbul Tıp Fakültesi Mezunlarının Yeterlik ve Yetkinlikleri


I.    Bilgi: Temel bilimler, klinik bilimler ve davranış bilimlerini, bunların birbirleri ve teknoloji ile ilişkilerini içeren üst düzeyde, güncel ve kapsamlı bilgiyi kullanabilmek


II.    Mesleki Beceriler:
1.    Koruyucu hekimlik: Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve hastalıkların önlenmesi için gerekli bilgi ve becerilere sahip olmak, doğru bilginin topluma ulaşmasını sağlayabilmek
2.    Klinik beceriler: Uygun tanı ve tedavi yaklaşımı yapabilmek için en iyi düzeyde anamnez alma, fizik muayene, tanı ve tedavi için gerekli girişimsel ve girişimsel olmayan becerilerle donanımlı olmak
3.    İletişim becerileri: Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ve çalışma arkadaşları ile iletişiminde empati yeteneğine sahip, liderlik ve organizasyon becerisini kullanarak etkili iletişim sağlayabilmek
4.    Bilgiye ulaşabilmek: Doğru ve güncel bilgiye ulaşmak için güncel teknolojiyi etkin kullanabilmek
5.    Zihinsel beceriler: Bilgiyi analiz ve sentez ederek kullanabilme ve sürekli öğrenme, gelişme ve geliştirmeye açık olmak

III. Tutum, davranış ve mesleki özellikler 
1.    Etik ilkelere duyarlılık
2.    Ekip çalışmasına uygunluk ve ekibi yönlendirecek bilgi ve beceri ile donanımlı olmak
3.    Toplumun sağlık sorunlarını tanımak ve çözüm arayabilmek
4.    Sürekli eğitim ve gelişme ilkesini benimsemiş olmak
5.    Koruyucu hekimlik ilkelerini benimsemek ve uygulamak
6.    Araştırmacı, kuşkucu ve sorgulayıcı bir yaklaşım sahibi olmak
7.    Pozitif bilimsel düşünce ve kanıta dayalı tıp yaklaşımını benimsemek
8.    Kriz yönetimi yapabilmek, değişen koşullara adapte olabilmek
9.    Türkçe’yi doğru kullanma konusunda duyarlı olmalı, yabancı dil bilgisini geliştirmeye
istekli olmalı
10.    Sosyal, sanatsal ve kültürel gelişmelere duyarlı olmak
11.    Tıbbi kayıt tutma ve bilimsel ve görsel veriyi saklama ve paylaşma konusunda duyarlı
olmak
13.    Ülkenin sağlık politikalarını bilmek/izlemek
14.    Çevre bilinci taşımak
15.    Sosyal sorumluluk bilincine sahip olmak
16.    Yanlış bilgiye karşı duyarlı olmak

İstanbul Tıp Fakültesi Eğitim Müfredatının Temel ilkeleri:
•    Öncelikli sağlık sorunları zemininde planlanan,
•    Güncel yerel ve küresel sorunlar karşısında uyum sağlayabilen, yeni çözümler üreten
•    Toplum odaklı
•    Öğrenci merkezli
•    Farklı öğretim yöntemleri ile zenginleştirilmiş
•    Alan dışı seçmeli derslerle zenginleştirilmiş
•    Mesleki uygulamaları sistematik olarak veren
•    Bağımsız çalışmaya önem veren
•    Bilgi beceri ve tutumu nesnel yöntemlerle ölçen ve değerlendiren
•    Geri bildirimlerle sürekli değerlendirilen
•    Bilgisayar ve teknoloji destekli
•    Ekip çalışmasını destekleyen
•    Sosyal ve davranış bilimlerini de kapsayan eğitim


2.    İstanbul Tıp Fakültesi Amaç ve Hedefleri
1.    Eğitim alanında
•    Uluslararası alanda rekabet edebilen, ulusal ve uluslararası alanda üst sıralarda tercih edilen,
•    Çağdaş teknolojik eğitim alt yapısını kullanan ve güçlendirilmiş dijital /sanal olanaklara sahip,
•    Öğrenenleri giderek daha fazla merkeze alan ve bireysel öğrenme gereksinimlerine göre zengin seçenekler sunan,
•    Ulusal ve uluslararası gereksinimlere göre güncellenen bir müfredatla mezunlarına hekimliğin gerektirdiği çağdaş bilgi, beceri ve tutumu kazandırmayı hedefleyen,
•    Mesleki etik değerlerine sahip, etkili iletişim kuran,
•    Çağdaş ve nesnel ölçme değerlendirme yöntemlerini kullanarak yeterli ve yetkin sağlık profesyonelleri yetiştirdiğini güvence altına alan,
•    Tüm bu süreçlerde her açıdan şeffaflığı sağlayan bir kurum olmaktır.
2.    Araştırma alanında
•    Uluslararası düzeyde bilimsel çalışmaların yapıldığı,
•    Nanoteknoloji ve genetik tedaviler gibi ürün geliştirilebilen alanlara öncelik veren,
•    Araştırma alanında çoklu mali kaynak kullanan,
•    Temel bilim ve klinik bilim araştırmalarında etik ilkelerle çalışma yapmayı güvence altına alan,
•    Uluslararası ve ulusal düzeyde güncel ve bilimsel çalışmaları takip ederek, yeni bilimsel çalışmalar planlayarak, sağlık alanındaki gereksinimlere uygun epidemiyolojik, klinik araştırmalar yapabilen,
•    Biyoinformatik ve yapay zeka teknolojilerini de kullanarak, tanı ve tedavi süreçlerine katkıda bulunabilecek biyobelirteçler, patent, ürüne dönüşebilen faydalı modeller geliştirebilen, tedavi süreçlerine yenilikler getirebilecek araştırmaların yapılabildiği,
•    Uluslararası ve ulusal projelerde etkinlik sağlayabilen multidisipliner, interdisipliner inovatif AR-GE araştırmaların yapılabildiği,
•    Etik ilkeler ile çalışmayı birincil hedef alan bir kurum olmaktır.
3.    Hizmet alanında
•    Hizmet verenler için güncel ve geleceğin gerektirdiği destek sistemlerini sunan, altyapısını sürekli geliştiren, çalışan memnuniyetine önem veren,
•    Hizmet alanlar için etik değerlere dayanan ve hastanın çıkarlarını daima en önde tutan, üst düzeyde hizmet veren, ulaşılabilir, rekabet edilebilir olan ve dezavantajlı bireylere yönelik özel hizmet sunan,
•    Hizmet sunumunun sürdürülebilirliğini sağlamak üzere ekonomik kaynak yaratan, teknik altyapı ve insan kaynaklarını güçlendirip geleceğin koşullarına uyarlayan, eksik yönleri tespit edip önlemler alma konusunda çözüm yolları üretilebilen,
•    Global sorunlara duyarlı ve yönetimsel/hizmet alanında hızla organize olabilen,
•    Geleceğe yönelik projelerle olası ihtiyaçlara göre pozisyon alabilen,
•    Ulusal ve uluslararası eşgüdümün sağlandığı bir kurum olmaktır.
4.    İTF nin sosyal sorumlulukları
•    Burs olanaklarının arttırılması
•    Klüplerin ve sosyal olanakların mevcut olanlarının sürdürülmesi ve geliştirilmesi
•    Dış paydaşlar ile sosyal sorumluluk projelerinin geliştirilmesi
•    Dezavantajlı bireylere yönelik programların daha da geliştirilmesi
•    Dezavantajlı öğrenciler için olanakların arttırılması
•    Barınma olanaklarının ve özel beslenme seçeneklerinin arttırılması
•    Toplumun bilinçlendirilmesine yönelik organizasyonların yapılması